miercuri, 20 iulie 2011

"Cand pantofii ti se potrivesc uiti de picioare"

     Citesc de ceva timp o carte a lui Osho "Cand pantofii ti se potrivesc". Am auzit de Osho de la o prietena foarte buna, care a citit cateva dintre cartile lui. Pentru cei care nu ati auzit de el, Osho este unul dintre cei mai cunoscuti si controvesati invatatori spirituali. Cartile aparute sub semnatura sa, sunt de fapt discursurile lui, transcrise de discipolii sai.
    Eu nu ma identific cu ceea ce spune el si nu sunt de acord cu unele concepte despre viata. Ceea ce scrie in aceasta carte, mi se pare plin de contradictii. Consider ca mesajul lui poate deveni daunator daca oamenii incearca sa il urmeze ad literam. Este usor sa patrunzi in mintea omului cu astfel de mesaje care in anumite momente ale vietii te pot manipula. Daca ii citesti cartile acestui invatat/maestu/filozof/religios/psiholog, trebuie sa stii sa nu te lasi impresionat de anumite mesaje, idei, care devin daunatoare unei persoane cu un psihic slab.
   Acesta este punctul meu de vedere cu privire la acesta carte. Sunt convinsa ca nu toti cei care au citit-o sunt de aceeasi parere cu mine.
   Totusi, trebuie sa precizez ca pe parcursul cartii am gasit si idei interesante care mi-au dat de gandit. Am sa va scriu si voua cateva, poate va spuneti parerile sau pur si simplu va ganditi la ele asa cum am facut-o si eu:


    "Cand nu mai exista efort, atunci nimic nu ramane incomplet - si atunci nu mai e nevoie de vise. Visul apare intotdeauna ca sa completeze ceva: ceva ce a ramas incomplet peste zi isi va gasi completarea intr-un vis, deoarce mintea are tendinta de a completa orice."


     "Te nasti; ce efort ai facut tu ca sa te nasti? Cresti. Ce efort ai facut tu ca sa cresti? Respiri. Ce efort faci tu ca sa respiri? Totul se misca de la sine, deci ce nevoie e ca sa te deranjezi? Lasa viata sa curga de la sine, iar atunci te vei abandona curentului vietii. Nu te lupta si nu incerca sa inoti contra curentului; de fapt, nu inota deloc, pluteste numai si lasa-te dus de curent, oriunde va vrea el sa te poarte. Fii un nor alb care pluteste pe cer - fara scop, fara destinatie. A pluti astfel inseamna inflorirea ultima"


     "(...)atunci cand pantofii ti se potrivesc, uiti de picioare; cand cureaua e nimerita, uiti de pantec; iar cand inima e armonioasa, "pentru" si "impotriva" sunt date uitarii."

Un comentariu:

  1. E destul de interesanta filozofia pe care o propune.. totusi cu parte care ne indeamna sa ne lasam viata la voia intamplarii, nu sunt de acord. Trebie sa luptam pentru lucrurile pe care ni le dorim, sa facem sacrificii pentru cei pe care ii iubim si sa nu uitam ca suntem datori copiilor din noi sa le indeplinim visele.

    RăspundețiȘtergere